פוסט ראשון שלי בבלוג, איזו התרגשות… בכל שבוע אביא לכם מתכונים אהובים, עצות וטיפים שיקלו עליכם את האפייה הביתית.

נתחיל לאט, עם מתכונים קלילים ומהירים, שלא מצריכים יותר מידי כלים וסיבוכים, ושלא צריך להיות "מאסטר שף" כדי ליהנות ממאפה טעים מעשה ידינו. כי אין כמו ריח של מאפה ביתי להשרות אווירה נעימה וחמימה בבית (במיוחד בימים קרירים שכאלה…), ולהעלות חיוך של עונג על כל אהובינו. מקווה שתיהנו, אז הנה מתחילים…

טו' בשבט הגיע (והלך) חג לאילנות, ולפירות, לעוגיות ולעוגות המתוקות, העשירות בלחות פירותית משגעת, ובעיקר כל כך כל כך טעימות…

אז לרגל החג המקסים שפקד אותנו השבוע (כן, כן, זה לגמרי חג – כי מי אמר שלקראת כל חג, חייבים לעמוד שעות במטבח, להזיע מעל הכיריים ולבשל לפחות 2-3 ארוחות…)

אז מה יותר מתאים לטו בשבט מעוגת תמרים? אל תגלו לילדים! כי מה שלא מרגישים, לא כואב ודווקא ממש טעים… קבלו מתכון קליל, לעוגה עשירה, וטעימה כל כך, ועוד בונוס- העוגה פרווה למהדרין, ולצד כוס תה חמים יכולה גם להיות קינוח מושלם לארוחת שבת קרירה שכזו (למי מאיתנו, שבביתם ארוחות חלביות לא נספרות כארוחת שבת). עוגה מעולה בהבטחה, שגם הזאטוטים יאכלו בהנאה, וגם מי שאינו מחובבי התמרים, כי המרקם הרך והדביק שלהם, ממש אינו מורגש, ומה שנשאר זה בעיקר המתיקות והלחות המהממת שלהם. אז קדימה, עשר דקות עבודה, בלי מיקסרים, ובלי תחכומים מיותרים, וקיבלתם קינוח מדהים!

 

עוגת תמרים קלילה

תבנית קוגלהוף (- העדפה שלי בגלל היופי)

או תבנית עגולה קוטר 24

מצרכים:

חצי קופסא ממרח תמרים

כוס וחצי מים רותחים (375 מ"ל)

כפית אבקת סודה לשתייה

3/4 1 כוסות סוכר

2 ביצים L

3/4. כוס שמן קנולה

2 כוסות קמח תופח (לחלופין 2 כוסות קמח+ שקית אבקת אפייה)

לקישוט: 2 כפות סוכר חום, 2 כפות שברי אגוזי מלך/ פקאן/ שקדים(מה שיש) ו- 2 כפות שוקולד צ'יפס

 

מחממים תנור ל-170 מעלות.

מערבבים היטב ממרח תמרים, מים רותחים ואבקת סודה לשתייה, ומניחים לחמש דקות. מוסיפים את יתר החומרים ומערבבים היטב עד לקבלת בלילה אחידה. בקערה קטנה מערבבים את חומרי הקישוט- סוכר חום, אגוזים ושוקולד צ'יפס, במידה ואופים בתבנית קוגלהוף מפזרים את תערובת הקישוט בתחתית התבנית המשומנת, כאשר נהפוך את העוגה לאחר האפייה זה יהיה בחלקה העליון. במידה ומשתמשים בתבנית רגילה, שופכים את הבלילה לתבנית המשומנת, מעל מפזרים סוכר, אגוזים ושוקולד ומכניסים לתנורל-40 דקות ומוציאים כאשר קיסם שנעצנו במרכז העוגה יוצא יבש או עם מעט פירורים.

מקווה שאהבתם,שיהיה לכולנו סופ"ש נעים וחמים.

וניפגש בשבוע הבא עם מתכון חדש וטעים…

אודית

udit1

 

 

 

 

אודית אדיר,

תושבת הדר גנים, נשואה, אימא ל-2 מתוקות במיוחד, מכורה לאפייה, קינוחים, בצקים ושלל מתוקים, ומעצבת עוגות וקינוחים לאירועים.

 

[fbcomments]