חישוב מחיר יעד למכירת הנכס ובמיוחד המחיר שבו נפרסם את הדירה למכירה- היא שאלה לא פשוטה, שאלה שרוב המוכרים מתחבטים בה כל הזמן. תמחור לא נכון לרוב גורם לנזק במכירת הדירה!

אני רוצה להתחיל בטעויות הנפוצות בתמחור נכס למכירה ולאחר מכן נראה כיצד עושים את זה נכון.

אז מה הם הטעיות?

  • תמחור על סמך קשר רגשי- הנכס שלנו מבחינתו הוא "הבייבי" שלנו, הוא הכי יפה, הכי מושקע ולרוב יש בו את כל היתרונות שקונה מחפש בדירה. הרגשות הללו הם משהו טבעי כי מדובר בערך כספי וסנטימנטלי הכי גדול אצלנו, אך לצערי התשובה היא לא! לכל נכס יש מחיר שוק ריאלי ואנחנו צריכים להשתדל להסתכל על הנכס בעיניים אובייקטיבית.
  • "השכן שלי מבקש X … למה אני לא יכול לבקש Y?" – טעות נפוצה מאד! קביעת מחיר דירה לא יכול להסתמך על פנטזיות של מוכרים אחרים!. אין לנו מושג באיזה נכס מדובר, האם המוכר רציני באמת למכירה? ובעיקר אנחנו לא רוצים לשלם מחיר כבד בגלל שהסתמכנו על מחירי שוק של דירות שעומדות בשוק ולא נמכרות.

תזכרו! פרייארים קיימים, אך בתהליך מכירת נכס אנחנו לא יכולים לבנות עליהם!.

ואיך קובעים מחיר בצורה נכונה ?

  • מכינים רשימת עסקאות דומות – נחפש עסקאות שבוצעו (בפועל) בתקופה האחרונה ברחוב שלנו ובשכונה שלנו. יש להכניס לרשימה אך ורק נכסים שדומים בנתונים לדירה האישית שלנו (גודל,מספר שנים של בניין וכו'). ניתן לקחת נתונים אלה ממתווכים מומלצים באזור, אתר רשות המיסים, שכנים וכו'.
  • רשימת הצעות למכירה- יש לבדוק בתים המוצעים למכירה באזור אשר דומים בנתונים לדירות שלנו. לבדוק רמת רצינות, כמה זמן עומדים בשוק וכמובן לעקוב האם נמכרים.

טיפ חשוב! לא פוסלים אף קונה! גם אם ניתנה הצעה נמוכה ומאכזבת, אומרים בחיוך " אחשוב על זה ואחזור אליכם בהקדם". לא לסגור דלתות! כי לא תדעו כמה דלתות ייפתחו בעתיד.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן